Jan Chmielewski: w Hustopecach było prawie 40 stopni!

16 czerwca 2010, Sporty samochodowe

Jan Chmielewski wraz z Szymonem Gospodarczykiem zaliczyli w miniony weekend start w Agrotec Mogul Rally Hustopece, 4. rundzie Mistrzostw Czech. W klasie A6 było zgłoszonych 13 aut, w tym 7 Citroenów C2-R2, a reszta to samochody S1600. Asem czeskiej edycji Citroen Racing Trophy jest Jan Czerny. Wynik na pierwszym oesie dawał polskiej załodze szansę na miejsce na podium w czeskiej edycji Citroen Racing Trophy, jednak problemy techniczne niestety uniemożliwiły ukończenie zawodów.

Wyjazd na Agrotec Rally miał z założenia dwa cele. Pierwszy: chodziło o trening na asfalcie (poprzednie dwa starty w RSMP były na szutrach) – szczególnie, że czeskie odcinki wymagają innego traktowania, niż nasze wyboiste oesy. Drugi: mieliśmy wypróbować jak sprawdza się w rajdowej eksploatacji najnowszy produkt firmy WESEM – ksenonowe reflektory, przygotowane specjalnie do rajdów samochodowych. Jechaliśmy bez presji wyniku, stopniowo sprawdzaliśmy różne kombinacje set-upów. Mieliśmy też małą przygodę – na przedostatnim odcinku pierwszego dnia, na ciasnym oporze, zawiesiliśmy się na podwoziu. Drugiego dnia niestety trapiły nas problemy techniczne – naszej CeDwójce nie sprzyjał upał panujący od rana na oesach i nie udało się wyjechać z serwisu na ostatnią pętlę. Mimo przygód, mogę być zadowolony – zrealizowaliśmy założone sobie cele: przetestowaliśmy auto na asfalcie, a także sprawdziliśmy ksenony z WESEM’u, które znakomicie przeszły naszą próbę. Teraz myślami jestem już na kolejnej rundzie RSMP, Rally Bohemia

– mówi Janek Chmielewski.

Pierwszy oes pojechaliśmy „konfrontacyjnie” i okazało się, że byliśmy w stanie wygrywać w pucharze – ulegliśmy tylko trzem autom S1600. Pozostałe próby traktowaliśmy jako poligon doświadczalny i raczej nie wdawaliśmy się w walkę, realizując nasz program treningowy. Generalnie pożyteczny rajd z fajną, koleżeńską atmosferą

– dodaje Szymon Gospodarczyk.

Załogę Chmielewski – Gospodarczyk wspierali dystrybutor narzędzi marki NEO oraz PETROELTECH, WESEM i Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny objęło Radio RMF FM i redakcja magazynu „Eurostudent”.

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij