Warszawa 223 Konrada Kuryło

Warszawa 223 Kurylo (17)Warszawa 223

nr silnika  21*804917*
inne numery na silniku      S21 1002015     51373  (051083)
nr nadwozia (229174 )
nr i typ opon (radialne) RADIAL 185R15C 100/98L(6PR) NYLON STEEL STOMIL
stan licznika ( 680959)
ostatni nr rej (RZF 6830)

 

 

Historia

Warszawa 223 Kurylo (15)FSO Warszawa 223 została wyprodukowana w 1971r. Pierwszym właścicielem był Łebski Józef  zamieszkały  w Gorlicach. Zapracował na kupno warszawy w USA i przy pomocy USD i znajomościom udało się zakupić nowy samochód prosto z taśmy. W samochodzie widniała nalepka, tuż koło lusterka POLISH-AMERYCAN i w klaksonie obrazek Jezusa z parafii ze Stanów, gdzie właściciel chodził do kościoła.  Pan Józef  był ówczesnym Taryfiarzem (TAXI), w związku z tym zdobyłem nakładkę na dach TAXI i teraz jest ona odrestaurowana tak jak kiedyś.  Ówczesny właściciel zmienił silnik z modelu S21 na silnik Mercedesa ( jeden z pierwszych nie pamiętam nazwy lecz go posiadam) wraz ze skrzynią biegów. Silnik ten był zasilany olejem napędowym (ON) i posiadał pojemność 2000 cm3, a wyciągnięto go z samochodu chłodni sprowadzonego z Niemiec-RFN. Silnik został w pełni zaadoptowany do ramy Warszawy, w tym celu przegroda czołowa została wepchnięta do wewnątrz kabiny pasażerskiej na około 5cm.

W roku 1978 Edward Wołoszyn zamieszkały Nieżatyce koło Kańczugi zakupił Warszawę wraz z całym bagażnikiem części zamiennych. Użytkował samochód przez 4 lata, nie dokonując żadnych przeróbek.

W roku1982 Warszawę zakupił Zbigniew Kuryło. Użytkował ją do czasu awarii silnika spowodowanej prze zatankowanie PB 80 zamiast ON, z winy stacji paliw która zamieniła łącza dystrybutorów bez zmiany plakietek. Spowodowało to przegrzanie silnika i nieodwracalne uszkodzenia.

Warszawa 223 Kurylo (4)

Po scholowaniu samochodu odbył się remont silnika polegający na wymianie tłoków które wykonano indywidualnie. Tłoki te jednak nie spełniły oczekiwań i silnik miał niską kompresje w zimne jesienno zimowe dni, a latem tłoki puchły zatrzymując się w cylindrach zatrzymując samochód.

Dnia 29.12.1989 Warszawa została wyrejestrowana. Samochód został wepchnięty do stodoły i odpoczywał tam do 12.07.2008r., aż ja (Konrad Kuryło) wraz z bratem Michałem Kuryło wyciągnęliśmy ją z już lichej stodoły, która po upływie dwóch tygodni od tego momentu zawaliła się.

Odbudowa  rozpoczęła się 12.07.2008 roku i systematycznie trwa do dziś. Wszystko odbywa się przy pomocy i wsparciu najbliższych Michała Kuryło, Zbigniewa Kuryło (przygotowanie czyszczenie montaż) Tomka Kielara (chrom, nikiel, patyna) Jacka Rejmana (silnik S21) Stanisława Bara, Władysława Białego (szpachla malowanie). Podczas odnowy i odbudowy  wiele części przekazał Jacek Rejman, Józefa Florek i od Karol Orzechowski.

 

Warszawa 223 Kurylo (16)

Warszawa 223 Kurylo (14) Warszawa 223 Kurylo (13) Warszawa 223 Kurylo (12) Warszawa 223 Kurylo (11) Warszawa 223 Kurylo (10) Warszawa 223 Kurylo (6) Warszawa 223 Kurylo (7) Warszawa 223 Kurylo (8) Warszawa 223 Kurylo (9) Warszawa 223 Kurylo (5) Warszawa 223 Kurylo (3) Warszawa 223 Kurylo (2) Warszawa 223 Kurylo (1) Warszawa 223 Kurylo Warszawa 223 Kurylo (18)