Pannonia 250 T1 z 1962 roku
Pannonia 250 T1 z wózkiem bocznym DUNA rok 1962
- pojemność silnika 246,83 ccm (250)
- moc 14 KM przy 5100 obr/min
- prędkośc max. 110 km/h z wózkiem 90 km/h
- silnik dwusuwowy jednocylindrowy
- skrzynia biegów: czterobiegowa, przeniesienie napedu łańcuchem jednorzędowym
- zawieszenie przedniego kola teleskopowe, tylnego wachaczowe z amortyzatorami teleskopowymi
Motocykl Pannonię zakupiłem od znajomego w roku 2004. Pojazd był już w dobrym stanie technicznym, lecz nie był prawidłowo odnowiony i odbiegał od swojego pierwowzoru. Ten znajomy wynalazł ów pannonię w krzakach w Rzeszowie na Staromieściu u pierwszego właściciela, który od lat nie użytkował jednośladu, wyrejestrował i pozostawił go pod płotem. Motocykl był w pełnej ruinie. Kolega doprowadził go do stanu użyteczności, zarejestrował i użytkował przez 5 lat. W końcu zdecydował się go sprzedać i wtedy ja zostałem właścicielem owej Pannonii T1 250 z 1962 roku. Rozpocząłem poszukiwania różnych oryginalnych części, ktorych brakowało. Zakupiłem jakąś niekompletną i rozebraną pannonię, a także inne drobiazgi, jak instrukcję obsługi, czy lusterko. We wrześniu 2004 roku dokupiłem w Przeworsku oryginalny wózek DUNA do Pannoni. Stan jego był kiepski, ale już na wiosnę 2005 r. wykonałem pierwsze próby z zamocowanym wózkiem, po czym dokonalem przerejestrowania motocykla na pojazd zabytkowy. W zimie 2005/2006 przemalowałem motocykl i zastosowałem prawidłowe logo na zbiorniku. …i w końcu 18 września 2006 roku, po klubowym rajdzie znajomy „Lagun” przyniósł mi ozdobną nakrętkę do koła wózka bocznego, której szukałem od dwóch lat, a On stwierdził że leżała mu w garażu to mi przyniósł bo zauważył, ze coś mi brakuje przy motocyklu…
Zapraszam na stronę www.pannonia.hoffman.auto.pl