Podczas rajdu pojazdów zabytkowych odbędą się różnego rodzaju próby i testy. Uczestnicy rozwiązywać będą zadania związane z ratownictwem drogowym, zadania turystyczne, ale oprócz takich elementów będą różnego rodzaju próby sprawnościowe.
Rajd będzie miał pięć prób prędkościowych, oraz jedną na regularność jazdy. Oczywiście prób prędkościowych, tzw. OES-ów nie muszą się bać kierowcy pojazdów przedwojennych, ponieważ oni rywalizują pomiędzy sobą, a ponadto końcowym celem jest miłe i wesołe spędzenie wolnego czasu wśród nowo poznanych jak i starych znajomych.
Za to kierowcy, którzy lubią adrenalinę mogą na tych próbach pokazać co potrafią. Jednak, aby wszyscy byli zadowoleni także po rajdzie to poniżej jest filmik, z zapoznaniem OES-u Niechobrz – Krzyż Milenijny.
OES 4 – Niechobrz
OES 5 Niechobrz – Krzyż Milenijny
Próbą, w której szansę mają wszyscy to test na regularność jazdy. Pojazdy na nieznanym dla uczestników, kilkukilometrowym odcinku drogi będą musieli utrzymać średnią prędkość jazdy ustaloną przez organizatora.
Dla pojazdów nowszej generacji, po 1965 roku taka prędkość została ustalona na około 40 km/h, a dla pojazdów poniżej 1965 roku, oraz nowszych, ale z pojemnością poniżej 900cm średnia prędkość została ustalona na około 20 km/h. Szczegóły zostaną podane podczas odprawy przed-rajdowej.
Dla kibiców:
- 19 maja 2013 (niedziela) godz. około 12:10 – 14:10 OES Niechobrz – Krzyż Milenijny
- 19 maja 2013 (niedziela) godz. około 12:20 – 14:30 – przegrupowanie i wystawa Czudec Rynek