DKW NZ 350-1 Konrada Koreckiego „OZZY”
Dekawkę swoją kompletowałem przez długie lata, maszyna była bardzo niekompletna, silnik do kapitalki tak więc zacząłem też kompletować nadwozie, błotniki, przednie i tylne zawieszenie oraz osprzęt gdyż były zniszczone lub ich w ogóle nie było.
Kartery silnika, dekle i cylinder żeliwny, głowica aluminiowa wyposażona w dekompresor, tłok aluminiowy rozcięty od story wydechu wyposażony w 3 pierścienie. Wał korbowy o pełnych przeciwwagach, korbowód łożyskowany na łożysku igiełkowym, czopy wału podparte na łożyskach rolkowych. Skrzynia biegów 4 stopniowa niesynchroniczna zblokowana z silnikiem za pomocą sprzęgła mokrego 6 tarczowego, sprzęgło połączone z wałem łańcuchem sprzęgłowym jednorzędowym, zmiana biegów obsługiwana ręczno-nożnie.
Po remoncie kapitalnym, wymienione wszystkie łożyska na niemieckie i nowe uszczelniacze, zdystansowana skrzynia biegów i wymieniona dwójka. Cylinder bez bocznych zaślepek, który występował tylko i wyłącznie w tym modelu, cylinder został tulejowany i pracuje w nim oryginalny nominalny tłok, Instalacji elektrycznej nie było więc zrobiłem nowa od podstaw, także zakupiłem nową prądnice od MZ ES 250/O Schwalbe, ponieważ jest bardzo podobna i również niezawodna jak Boschowska ale zdecydowanie mocniejsza od oryginalnej poszła na półkę jako fajny oryginalny fant wraz z regulatorem, także parę lat temu zdobyłem kompletną puszkę prądów Sp 13R.
Moje DKW NZ 350-1 to motocykl z 1944 roku, jest to maszyna typowo wojskowa, która służyła w armii niemieckiej pod koniec II wojny światowej, którą charakteryzacją płytkie błotniki w porównaniu do wcześniejszego modelu i żeliwny blok silnika, który został zastosowany z konieczności oszczędzania aluminium, które było potrzebne do produkcji samolotów. Dodatkowym wyposażeniem motocykla są stalowe skrzynki transportowe, skrobak błota mocowany na ramie nad osłoną łańcucha oraz mocowanie puszki maski przeciwgazowej na zbiorniku paliwa, które stosowane było tylko w początkowej fazie produkcji tego modelu.
Motocykl jest w kolorze piaskowym RAL 1002, na motocykl naniosłem wszystkie oznaczenie techniczne w kolorze czarnym oraz oznaczenie taktyczne oznaczenia pluton rozpoznania Ausklarung z 2 Dywizji Pancernej SS Das Reich w kolorze białym.
W marcu 2007 roku motocykl po remoncie kapitalnym i malowaniu został złożony i odpalony po raz pierwszy i wiernie służy po dziś dzień.
Własnymi siłami i środkami doprowadziłem motocykl do stanu pierwotnego, którego używam do jazdy na co dzień i turystycznie, a także do rekonstrukcji historycznej.
DANE TECHNICZNE DKW NZ 350-1:
Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
Średnica cylindra: 72 mm
Skok tłoka: 85 mm
Pojemność skokowa: 346 cm3
Moc: 11,5 KM przy 4000 obr/min
Stosunek sprężania: 5.7:1
Skrzynia biegów: 4-biegowa sterowana ręczno-nożnie, zawiera 1L oleju przekładniowego
Gaźnik: Bing AJ 2/24; 24 mm
Smarowanie: mieszanka 1:25
Zapłon: bateryjny
Prądnica: 6V 45 W Bosch
Napęd: łańcuch 5/8 x 1/4×104
Rama: pojedyncza spawana z profili stalowych
Przednie zawieszenie: trapezowe
Tylne zawieszenie: sztywne
Masa własna: 176 kg
Nacisk na przednią oś 74 kg
Nacisk na tylną oś: 104 kg
Rozstaw osi: 1355 mm
Długość: 2090 mm
Szerokość: 750 mm
Wysokość siedzenia: 700 mm
Prześwit: 120 mm
Hamulce: stalowe pół bębny
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Koła: 3,25×19
Pojemność zbiornika paliwa: 15 L
Zużycie paliwa: 4,3 L / 100 km
Łącznie wyprodukowano: 12 000 egzemplarzy
Lata produkcji: 1944-1945