BMW 1802 Tomasza Żyłki
Moja historia z tym autem zaczęła się parę lat temu, kiedy zafascynowany marką BMW zwróciłem uwagę na model z serii E10 czyli popularne „zero-dwójki”. Poszukiwania samochodu trwały ponad dwa lata, w którym to czasie zobaczyłem parę modeli w stanie agonalnym lub bliskim agonalnemu i zwątpiłem że uda mi się znaleźć egzemplarz w zadowalającym stanie. Nagle odezwał się do mnie inny sympatyk ’02 i powiedział że wie coś o samochodzie w dobrym stanie z pewnych rąk, tylko we Włocławku. Długo się nie zastanawiałem, wziąłem dzień wolny w pracy pojechałem do Włocławka oglądać auto. Było to BMW 1802 z 1973 roku, a właścicielem samochodu był znany kierowca i pilot rajdowy pan Tomasz Osterloff który między innymi w 2006 roku przejechał Syreną 104 jako kierowca, w tym roku jako pilot rajd Monte Carlo Historique. Jako zagorzały sympatyk starszych samochodów sprowadził to auto dla siebie i chciał je wyremontować na Monte Carlo Historique, ale zmiana planów zmusiła go do sprzedaży samochodu. Samochód kupiłem i zabrałem się do remontu, którego efekty widać poniżej. Ciekawostką w samochodzie jest to, że spojlery Kamei zarówno przedni jak i tylny, sportowa kierownica Momo, oraz opcjonalne felgi 5,5 J13 są dodatkami zmontowanymi w fabryce z Monachium.
Pierwsza jazda samochodem odbyła się wiosną 2007 roku do Włodawy, gdzie samochód służył jako pojazd wiozący Młodą Parę, której to w zimie obiecaliśmy z Żoną że zawieziemy ich do ślubu właśnie remontowaną ‘02. Podczas ponad 600 kilometrowej podróży jedyną awarią jaka nas spotkała była….. odkręcająca się nakrętka od napinacza paska klinowego.
Film z BMW w akcji: