BMW 1802 Tomasza Żyłki

 BMW 1802 Tomasza ŻyłkiMoja historia z tym autem zaczęła się parę lat temu, kiedy zafascynowany marką BMW zwróciłem uwagę na model z serii E10 czyli popularne „zero-dwójki”. Poszukiwania samochodu trwały ponad dwa lata, w którym to czasie zobaczyłem parę modeli w stanie agonalnym lub bliskim agonalnemu i zwątpiłem że uda mi się znaleźć egzemplarz w zadowalającym stanie. Nagle odezwał się do mnie inny sympatyk ’02 i powiedział że wie coś o samochodzie w dobrym stanie z pewnych rąk, tylko we Włocławku. Długo się nie zastanawiałem, wziąłem dzień wolny w pracy pojechałem do Włocławka oglądać auto. Było to BMW 1802 z 1973 roku, a właścicielem samochodu był znany kierowca i pilot rajdowy pan Tomasz Osterloff który między innymi w 2006 roku przejechał Syreną 104 jako kierowca, w tym roku jako pilot rajd Monte Carlo Historique. Jako zagorzały sympatyk starszych samochodów sprowadził to auto dla siebie i chciał je wyremontować na Monte Carlo Historique, ale zmiana planów zmusiła go do sprzedaży samochodu. Samochód kupiłem i zabrałem się do remontu, którego efekty widać poniżej. Ciekawostką w samochodzie jest to, że spojlery Kamei zarówno przedni jak i tylny, sportowa kierownica Momo, oraz opcjonalne felgi 5,5 J13 są dodatkami zmontowanymi w fabryce z Monachium.
Pierwsza jazda samochodem odbyła się wiosną 2007 roku do Włodawy, gdzie samochód służył jako pojazd wiozący Młodą Parę, której to w zimie obiecaliśmy z Żoną że zawieziemy ich do ślubu właśnie remontowaną ‘02. Podczas ponad 600 kilometrowej podróży jedyną awarią jaka nas spotkała była….. odkręcająca się nakrętka od napinacza paska klinowego.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Film z BMW w akcji:

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij