Paweł Hoffman w SAAB-ie 96V4 – Korczyna 2010

19 kwietnia 2010, Sporty samochodowe

Korczyna 2010 i SAAB 96V4

Wielkimi krokami zbliża się sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2010. Dwie pierwsze rundy odbędą się w Korczynie, tzw. Wyścig Górski Prządki w dniach 30 kwietnia 2010 – 2 maja 2010 roku.

Tam swój sezon rozpocznie Paweł Hoffman zasiadając za sterami SAAB-a 96 V4, znanego już z poprzedniego sezonu 2009.

W tym roku, po nowelizacjach pojazd będzie startował w grupie HS/I-1600 co oznacza, że będzie rywalizował w grupie pojazdów z lat 1977 – 1981 z pojemnościami od 1300cm³ do 1600cm³.

Poprzedni rok 2009 dał się SAAB-owi we znaki, szczególnie kiedy we wrześniu uległ dachowaniu, jednak mocna i zwarta konstrukcja samochodu pozwoliła szybko go odbudować i w tym roku znów jest w pełni przygotowany. Oczywiście przygotowania były skrupulatnie dokonane w warsztacie Serwis Hoffman (www.hoffman.auto.pl). Szczególne podziękowania należy złożyć firmie SHELL, która uważa że warto wspomóc sponsoringiem zabytkowy pojazd, choćby dlatego, że wielu starszym kibicom, jak i kierowcom rajdowym łza w oku się zakręci kiedy zobaczą pojazd ze swojej młodości.

Przybliżając markę SAAB wskazane wspomnieć, że w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ten samochód odnosił wiele sukcesów rajdowych. Najlepszym tego przykładem jest jeszcze żyjący kierowca rajdowy ze Szwecji, Eric Carlson, który w tamtych latach wygrywał wiele rajdów, najpierw SAAB-em z silnikiem dwusuwowym, a potem czterosuwowym V4, rodem z Forda. Patrząc na piękną historię rajdową tej marki pomyślałem, iż warto spróbować rywalizacji takim samochodem, szczególnie kiedy się słyszy o sukcesach z znanych rajdach, np. Monte Carlo.

Paweł Hoffman

Takie rajdowanie jest w stylu SAAB-a

(fotografie ze stron internetowych)

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij