Za nami weekend, na który zawodnicy i kibice rajdowi czekali z niecierpliwością już od kilku miesięcy. Mimo wcześniejszych obaw o brak zimowych warunków na trasie, kierowcy rywalizujący w 7. Rajdzie Lotos Baltic Cup ścigali się po zaśnieżonych i oblodzonych kaszubskich oesach. Pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski okazała się bardzo szczęśliwa dla załogi NEO-PETROELTECH Rally Team. Jan Chmielewski jadący z Piotrem Zegarmistrzem Citroenem C2-R2 wygrali „ośkę”, zdecydowanie zwyciężając też w grupie R i klasie R2B. Dzięki szybkiej jeździe odnotowali najlepsze czasy na 8 z 12 odcinków specjalnych, a także na widowiskowym prologu wewnątrz hali Ergo Arena, gdzie dali popis efektownej, a zarazem efektywnej jazdy.
Jan Chmielewski:
Jako pierwsza załoga w małym aucie przednionapędowym musieliśmy przecierać nowy ślad po dużych samochodach 4×4. Mimo to w sobotę wszystko szło pomyślnie i udało nam się wygrać pierwszy dzień w ośce i wypracować sporą przewagę nad konkurentami. Drugiego dnia obfite opady śniegu i wysoka pozycja startowa utrudniały zadanie. Niestety, w głębokiej koleinie uszkodziliśmy zawieszenie; prowizoryczna naprawa na dojazdówce spowodowała pięciominutowe spóźnienie. Mimo pecha utrzymaliśmy w rajdzie pozycję liderów grupy R i klasy R2B, wygraliśmy w naszej konkurencji aż 8 oesów, zdobyliśmy cenne punkty do klasyfikacji RSMP. Choć momentami było ciężko, był to przede wszystkim świetny rajd, więc tym bardziej cieszy osiągnięty wynik. Niebawem – w przerwie przed kolejnym startem w RSMP – pojedziemy w 5. Memoriale Kuliga i Bublewicza (6 marca w Wieliczce).
Piotr Zegarmistrz:
To był jeden z bardziej pracowitych tygodni w mojej rajdowej karierze. Ale wiem to już na pewno – będzie niezapomniany! Drugi dzień rywalizacji, a szczególnie ostatnia pętla rajdu, niespodziewanie przyniosły nam dużo emocji. Naprawa samochodu kosztowała nas karę czasową, ale dzięki temu mieliśmy możliwość szybszej jazdy na dwóch ostatnich odcinkach. Trasa, której stan podczas zapoznania nie napawał optymizmem, po intensywnych opadach śniegu okazała się wprost genialna do ścigania. Wprawdzie w związku ze zmianą pogody nasze notatki wymagały wielu korekt, ale wiem, że dotyczyło to wszystkich, nawet ścisłej czołówki rajdu.
Sponsorami załogi Chmielewski – Zegarmistrz są dystrybutor narzędzi marki NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn „Eurostudent”.