NEO – Petroeltech Rally Team przed 8. Rajdem Lotos Baltic Cup

15 lutego 2012, Sporty samochodowe

Wzorem roku 2011 nowy sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski rozpocznie się Rajdem Lotos Baltic Cup. Ósma edycja zawodów z bazą w Gdańsku rozegrana zostanie w najbliższy weekend, a chęć startu na ośnieżonych kaszubskich odcinkach specjalnych, w ramach Mistrzostw Polski, wyraziło 28 załóg. Dzięki priorytetowi PZM przyznanemu Janowi Chmielewskiemu za wyniki w 2011 roku, wysoki, szósty numer startowy, otrzymał Citroen DS3 R3T zespołu NEO-Petroeltech Rally Team, który to w nowym składzie rozpocznie sezon 2012 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Janowi Chmielewskiemu w Rajdzie Lotos Baltic Cup towarzyszyć będzie Paweł Drahan, reprezentujący barwy Automobilklubu Sudeckiego.

Jan Chmielewski:

Przed rokiem Lotos Balic Cup był bardzo śnieżny, zimowy i trudny. Jechałem Citroenem C2-R2 i, mimo pewnych defektów w drugim dniu, zdołałem zwyciężyć w grupie R. Teraz po raz pierwszy w zimowych warunkach pojadę w Citroenie DS3 R3T. Auto z napędem tylko przedniej osi i w dodatku z turbodoładowanym silnikiem nie jest na taką sytuację wymarzonym wyborem, ale bardzo cieszymy się, że kolejny sezon będziemy mieli możliwość ścigać się „deesem” i spróbujemy stawić czoła temu wyzwaniu, którym z pewnością będzie jazda po zimowych odcinkach specjalnych. Po dwóch miesiącach przerwy od Barbórki bardzo już tęsknimy za rajdami i cieszymy się, że na kaszubskich oesach powrócimy do ścigania. Zarazem jednak zdajemy sobie sprawę, że czeka nas trudne zadanie. Koalicja aut czteronapędowych będzie na Kaszubach nadawać ton tej walce, a w stawce „osiek” też nie brakuje doświadczonych i szybkich rywali.

Paweł Drahan:

Dla naszej załogi będzie to pierwszy wspólny start, jednak dla mnie jak i dla Janka Rajd Lotos Baltic Cup jest imprezą znaną, ponieważ startowaliśmy na Kaszubach w latach ubiegłych. Spodziewamy się ciekawej rywalizacji i walki do samego końca, ponieważ przyjdzie się nam zmierzyć z naprawdę doskonałymi zawodnikami. Każdy rajd po luźnej nawierzchni to duże wyzwanie dla załóg, ale również, a może przede wszystkim dla sprzętu. O przygotowanie samochodu jestem spokojny, nam pozostaje tylko maksymalnie się skoncentrować i wspólnymi siłami pojechać po jak najlepszy wynik. Cel to punkty do RSMP i wierzę, że nawet samochodem przednionapędowym jest to plan możliwy do wykonania.

Sponsorami zespołu są: marka narzędzi NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn „Eurostudent”.

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij