57. Rajd du Var zakończył sezon 2011 w asfaltowych Mistrzostwach Francji. Na zaproszenie Citroen Racing w rajdzie udział wzięli tegoroczni Mistrzowie Polski w grupie R i zwycięzcy Citroen Racing Trophy Polska 2011 – Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski. Reprezentujący zespół NEO – Petroeltech Rally Team zawodnicy niestety nie ukończyli zmagań na trudnych, alpejskich trasach z powodu awarii skrzyni biegów w ich Citroenie DS3 R3.
Jan Chmielewski:
Rajd du Var od samego początku układał się dla nas pechowo. Już podczas zapoznania z trasą zepsuł się niemal nowy samochód z wypożyczalni, przez co nie zdążyliśmy dobrze opisać odcinków specjalnych. Mimo to wspólnie z pilotem bardzo cieszyliśmy się z możliwości startu w rajdzie. Harmonogram oesów narzucał wyczerpujące tempo, ale kiedy w sobotę o szóstej rano przyjechaliśmy do parc ferme, położonego na nadmorskich bulwarach w St. Maxime, wspaniały widok dodawał nam skrzydeł. Niestety, awaria skrzyni biegów na siódmym odcinku specjalnym uniemożliwiła ukończenie rajdu. Mimo wszystkich niesprzyjających okoliczności, warto było wybrać się do Francji, chociażby dla cennych kilometrów trudnych oesów, które udało nam się przejechać.
Grzegorz Dachowski:
Mieli rację ci, którzy uprzedzali nas, że będzie to bardzo trudny rajd. Rozpoczęcie zawodów w piątek od nocnych odcinków specjalnych, których konfiguracji nie da się w żaden sposób porównać z tym, co możemy spotkać w Polsce, zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Szkoda, że przez cały wyjazd nie opuszczały nas problemy i musieliśmy zakończyć rajd przedwcześnie. Nie można mimo to pominąć potężnego bagażu doświadczeń, który wywozimy z St. Maxime i jestem pewien, że to zaprocentuje w przyszłych startach. I jeszcze uwaga: Rajd du Var to gigant, na którego starcie stanęło 201 załóg plus dalszych 41 w konkurencji aut historycznych!
Sponsorami zespołu są: marka narzędzi NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn „Eurostudent”.