Jan Chmielewski z Automobilklubu Rzeszowskiego przed Rajdem Polski

21 września 2011, Sporty samochodowe

Już w najbliższy piątek rozpocznie się 68. Rajd Polski. Ta najważniejsza w kraju impreza rajdowa stanowić będzie dziesiątą rundę Rajdowych Mistrzostw Europy oraz szóstą odsłonę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Lista zgłoszeń Rajdu Polski liczy 49 załóg z sześciu krajów. Numer 25 przyznano zespołowi NEO-Petroeltech Rally Team w składzie Jan Chmielewski – Grzegorz Dachowski. Krakowianie, podobnie jak podczas poprzednich rund RSMP zaprezentują w Mikołajkach Citroena DS3 R3 i powalczą o szósty z rzędu triumf w grupie R, Citroen Racing Trophy oraz w kategorii samochodów z przednim napędem.

Jan Chmielewski:

Niemal równo rok przyszło nam czekać na kolejny rajd na szutrowej nawierzchni. Jestem mimo to pewien, że Rajd Polski w stu procentach zaspokoi głód jazdy po szutrach i da nam mnóstwo frajdy. Dla naszego „deesa” będzie to debiut na luźnej nawierzchni i przekonamy się, czy będzie na niej równie konkurencyjny, jak na asfalcie. Na starcie sztandarowego polskiego rajdu, oprócz krajowej czołówki, pojawią się również goście z zagranicy i jestem ciekaw jak wypadniemy na ich tle. Wszystko to sprawia, że mimo pewnych tytułów mistrzowskich mamy dużą motywację do szybkiej jazdy i jak najlepszego zaprezentowania się przed kibicami oraz naszymi wspaniałymi sponsorami.

Grzegorz Dachowski:

Rajd Polski raczej nigdy mnie nie rozpieszczał, nie szczędząc wypadków i awarii. Mam nadzieję, że dobre fluidy zespołu NEO-Petroeltech Rally Team udzielą się i tym razem, dzięki czemu najbliższy Rajd Polski zaliczę do historii z „happy endem”. Bardzo ciekawi jesteśmy, jak Citroen DS3 będzie działał jako szutrowa maszyna rajdowa. W wersji asfaltowej Janek znalazł już z tym autem wspólny język, pora sprawdzić jak się z nim dogada w konfiguracji na luźne nawierzchnie. Cieszymy się na myśl o walce z międzynarodową konkurencją, bo to zawsze fajnie porównać się z załogami, z którymi nie ma się kontaktu na każdym rajdzie.

Sponsorami zespołu są: marka narzędzi NEO, firmy PETROELTECH i WESEM oraz Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn „Eurostudent”.

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij