Przez drogi i ulice Boguchwały, Rzeszowa, Czudca i Niechobrza przemknął kolejny już rajd pojazdów zabytkowych.
W tym 2013 roku zwiedzający wystawę, konkurs elegancji, czy zawody mogli zobaczyć wiele ciekawych pojazdów. Wzrok przykuwały oczywiście historyczne samochody rajdowe, a w szczególności trzy Polonezy 2000 Rally z rajdowymi homologacjami. Wśród samochodów warto wymienić takie, które pierwszy raz pokazały się na naszym rajdzie, a były to:
- Chevrolet Roadster z 1919 roku,
- Fiat 125p 1800 Akropolis,
- Fiat 126p,
- Trabant 601 S w wersji rajdowej,
- Jelcz 043 RTO,
- Datsun ZX280,
- BMW 321,
- Renault 4,
- Chevrolet Corvette
- i wiele innych pojazdów.
Gośćmi honorowymi podczas rajdu i wystawy byli dawni kierowcy rajdowi:
- Andrzej Jaroszewicz,
- Tomasz Ciecierzyński
- i Marek Ryndak.
Przed startem do rajdu załogi mogły się zaprezentować podczas VIII Wystawy Pojazdów Zabytkowych i Militarnych, która w tym roku odbyła się w Boguchwale. Na wystawie było dziewięćdziesiąt historycznych samochodów i motocykli. Godzina piętnasta, 18 maja (sobota) była historycznym momentem w historii sportu rajdowego. Wtedy to został odsłonięty Polonez 2000 Rally Walter Wolf, który stał pośrodku dwóch późniejszych wiekowo Polonezów. Zasłonę z odbudowanego Poloneza ściągnęli zasłużeni w sporcie motorowym zawodnicy: Jaroszewicz i Ciecierzyński. Tuż po tej prezentacji Andrzej Jaroszewicz wraz z żoną zasiedli na fotele Poloneza Wolfa i o 15:30 z numerem jeden wyruszyli na trasę rajdu. Numerem dwa była załoga Mieczysław Galant i Tomasz Ciecierzyński.
Rzeszów zaskoczył niektórych uczestników wyścigiem na Karowej, a następnie wszystkie załogi uczestniczyły w konkursie elegancji na płycie rzeszowskiego rynku. Najlepsi w konkursie elegancji okazali się państwo Teuchman, którzy przyjechali samochodem Ford A Roadster z 1931 roku, a dodatkowo byli w strojach z tamtej epoki i prezentacji się z pełną wytwornością ówczesnych lat.
Impreza w sobotę miała nieco luźniejszy charakter, aby w niedzielę jechać na całego. Jednak wszystkich czekała jeszcze jedna niespodzianka. O godzinie 22, jako że była to Europejska Noc Muzeów, ziemia w Boguchwale zagrzmiała. Grupa Podkarpackiego Stowarzyszenia Miłośników Militariów pokazała rekonstrukcję bitwy kończącej wojnę na terenach Podkarpacia.
Start rajdu w Boguchwale, załogę numer 1, Andrzeja Jaroszewicza i Alicję Grzybowską startuje dyrektor rajdu Marcin Bułatek
Rajd składał się z czterech odcinków specjalnych, jazdy na regularność, zadań turystycznych, oraz przestrzegania punktów PKC i PKP. I tutaj okazało się, że najlepsze wyniki osiągnęły załogi z dobrym pilotem, który skrupulatnie odnotowywał wszystkie PKP-y. PKP to skrót od „punktu kontroli przejazdu”, a w tym rajdzie punktami były określone znaki drogowe, które należało zaznaczać na karcie drogowej.
Najlepsza załoga rajdu to Marek Lenart i Jarosław Hajduk jadący Fiatem 125p 1800 Akropolis, którzy byli najlepsi w prawidłowym wypełnieniu karty drogowej.
W klasie pojazdów do 1965 roku pierwsze miejsce zostało w rękach Mistrza Polski w MPPZ – Macieja Drąga i Piotra Jankowskiego. W klasie do 1945 puchar za pierwsze miejsce odebrali Elżbieta i Jan Teuchmanowie jadący Fordem A.
Wyniki: