Zastava 750 z 1964 roku

Zastava 750 z 1964 roku

Zastava 750 - przódZastavkę 750 kupiliśmy w BargłówcZastavka750e koło Gliwic. Została ona wyprodukowana w 1964 roku i w tym samym roku została po raz pierwszy zarejestrowana. Nie wiele wiadomo na temat historii tego uroczego autka. Prawdopodobnie był używany na terenie Zabrza i posiadał numer rejestracyjny KDZ 4064. W czerwcu 2005 roku jego uwczesny właściciel oddał samochód na auto-złom, jednak właścicelowi złomowiska szkoda było zezłomować tak ładne auto. W 2006 sprzedał on Zastavę Panu Dariuszowi z Bargłówki jako pojazd do całkowitego remontu. Pan Dariusz zamierzał odrestaurować Zastavkę, lecz sytuacja rodzinna zmusiła go do sprzednia auta. Wtedy Zastavka trafiła do nas. Zaraz po zakupie (lipiec 2008) rozpoczęliśmy jej remont. Jego efekty można oglądać na zdjęciach.
Produkcję Zastavy 750 rozpoczęto w 1955 roku w Kragujevcu w obecnej Serbii. Był toZastavka7503 samochód produkowany na licencji włoskiego Fiata 600 zaprojekotwanego w latach 50. przez Dante Giacosa. Zastavę od włoskiego pierwowzoru odróżniały wówczas jedynie znaczki. Na przestrzeni lat Zastavka przeszła wiele modernizacji – zniknęły drzwi otwierane „pod wiatr”, we wnętrzu zaczęto montować elementy od Fiata 126, montowano silniki od Fiatów 850 i 127, itp. Produkcję zakończono w 1986 roku. W takcie działań wojennych na terenie byłej Jugosławii pozostałości linii montażowej przeniesiono do Turcji, gdzie powstawała krótka seria o nazwie Yugo 850. Po wojnie zapotrzebowanie na małe auta było tak wielkie, że w jego wyniku, a także na skutek embarga, wciąż wytwarzano niekompletne auta w mieście Sombor.

Zastavka7505

Zastavka7504

Zastavka7502

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij