Rajd Polski jest, jak co roku, najważniejszą imprezą w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Ze względu na rangę Rajdowych Mistrzostw Europy, na szutrowych trasach w okolicach Mikołajek i Giżycka, oprócz krajowej czołówki, pojawią się również goście z zagranicy. Na liczącej 54 załogi liście zgłoszeń numer dziesiąty przyznano duetowi Jan Chmielewski – Jakub Gerber, którzy po raz kolejny zaprezentują Citroena DS3 R3T w barwach zespołu NEO – Petroeltech Rally Team. Ceremonia startu 69. Rajdu Polski odbędzie się w najbliższy piątek o godz. 20:00 na Placu Wolności w Mikołajkach. Tamże zlokalizowano również metę, na której załogi zjawią się w niedzielne popołudnie, po przejechaniu trzynastu odcinków specjalnych.
Jan Chmielewski:
Nigdy nie ukrywałem, że jazda po luźnych nawierzchniach jest dla mnie esencją rajdów samochodowych. Tym bardziej cieszę się, że już w najbliższy weekend będziemy się ścigać na trudnych, szutrowych oesach nieopodal Mikołajek. Co ważne, w Rajdzie Polski wystartuje rekordowa jak dotąd liczba Citroenów DS3 R3, w tym goście z zagranicy, na czele z doświadczonym na międzynarodowej arenie Janem Černym. Miejmy nadzieję, że problemy sprzętowe nie będą nam tym razem doskwierać i walczyć będziemy jedynie z upływającym czasem. W ubiegłym roku właśnie w Mikołajkach pierwszy raz sprawdzałem przydatność „Deesa” na luźnej nawierzchni i samochód zdał test na szóstkę. Jeżeli pogoda dopisze i oszczędzi nam deszczu, to jestem pewien, że frajda z jazdy po mazurskich szutrach będzie ogromna i obyśmy w niedzielę połączyli ją z radością z dobrego wyniku na mecie.
Jakub Gerber:
Rajd Polski będzie dla mnie nowością z tego względu, że dotąd nie miałem okazji startować turbodoładowaną „ośką” na luźnej nawierzchni. Na powtórzenie wyników z rajdów asfaltowych raczej nie możemy liczyć, ale w zasadzie w ciemno mogę się zgodzić z Jankiem, że radości z jazdy nie powinno nam zabraknąć, tym bardziej, że konkurencja w grupie R i w klasie 5 dopisała jak nigdy dotąd. Kolejną nowością, tym razem dla wszystkich załóg, będzie wzorowany na Mistrzostwach Świata piątkowy odcinek kwalifikacyjny, który zadecyduje o kolejności na starcie sobotnich oesów. Jego lokalizacja wraz z odcinkiem testowym na torze w Mikołajkach budzi pewne kontrowersje, ale powinna przyciągnąć liczne rzesze kibiców, bez których przecież nie byłoby sensu organizowania rajdów samochodowych.
Sponsorami zespołu są dystrybutor narzędzi marki NEO, firmy PETROELTECH i WESEM, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn „Eurostudent”.